Физичко васпитање- теорија и пракса

Томислав Душановић Катинац

Физичко васпитање- теорија и пракса

Предмети уметности и вештина, како у основној, тако и у средњој школи, до данашњих дана су на маргинама образовања и васпитања. Родитељи, добар део јавности, па чак и „наставничке“, када се помену ликовна и музичка култура и физичко васпитање, одмахну руком уз честу опаску „Ма, пусти то!“
Не треба понављати шта наведене културе значе за свет, за науку, а шта физичко васпитање значи за развој здравог друштва.
Заиста, дуго година се у школи музичко васпитање, односно култура, сводило на пуко певање, уз, веома често нестручног наставника.
Ликовно васпитање, односно култура, сводило се на цртање и бојење.
Физичко васпитање, се сводило, у млађим разредима на „између две ватре“, а у старјим разредима на „пикање“ лопте.
Не ретко и данас је срамота из ових, итекако важних наставних предмета, имати недовољну оцену, с обзиром да је постојало некакво прећутно правило да се на крају године ученицима деле четворке и петице, а када зафали оцена за успех, опет су ту ови предемети.
Да ли свако дете уме да пева? Не уме. И не мора да уме.
Да ли свако дете уме да црта и слика? Не уме. И не мора да уме.
У овим дисциплинама је у питању таленат, генетска предиспозиција. Зато ове наставне предмете прате одређени уџбеници из којих ће дете научити историју предмета, технике, правце, поступке…
Када смо код наставе физичког васпитања, прича је нешто другачија и сложенија. Овде се од деце траже физичке способности, могућности, вештине.
Да ли сва деца могу да се попну уз конопац? Да ли сва деца могу да прескоче козлић? Да ли сва деца могу да убаце „трицу“ у кош? Да ли сва деца могу да претрче 100 метара за 15 секунди?! Па не могу!!! И не треба да могу. Њихова телесна грађа, физичка конституција, здравствено стање, често их спутавају. Доводе их у хендикеп.
А деца, која ово не могу, шта могу!? Одговор је веома једноставан- СВЕ ОВО МОГУ ДА НАУЧЕ! Поред праксе постоји и теорија. Дете ће научити, како технику пењања уз конопац, тако и прескакање козлића и технику игре и правила игре, и све…
Али- детету треба обезбедити УЏБЕНИК! И дозволити му да научи и да као његов друг који добије петицу што се попео шест метара уз конопац, он, за своје теоретско знање добије једнаку оцену.
До данашњих дана, подржана законом, постоји пракса ослобађања ученика наставе физичког васпитања, што је својеврсни апсурд! Деца, углавном, не присуствују часу и на крају године не буду оцењена из предмета „Физичко васпитање“.
Драги посленици образовања и васпитања, драги наставници, педагози, психолози и директори, драги родитељи, дигните свој глас за добро деце и захтевајте правилан приступ настави физичког васпитања чиме ћете дати могућност једнаком третману теорије и праксе у настави.
Ако дете није у трећем разреду основне школе направило шпагу можда ће је направити у седмом, а можда у првом средње! Ко зна!?

Advertisements

О Katinac

"Можда је мене урођена самоувереност и склоност ка писању стављала у супериорни положај и ја сам упорно провоцирао саговорнике желећи да од њих извучем све што ме занима. Када би требало да одговорим на питање вешто сам манипулисао речима, стварајући двосмисленост и недоумицу код саговорника. -Из приче "Како сам стигао у Фаркаждин" Мој животни мото: "ЈУЧЕ- НЕ ПОСТОЈИ, СУТРА- НЕИЗВЕСНО, ДАНАС- ЈЕДИНО ИЗВЕСНО!!!"
Овај унос је објављен под Uncategorized и означен са . Забележите сталну везу.

4 реаговања на Физичко васпитање- теорија и пракса

  1. ljiljana каже:

    još i zdravstveno vaspitanje …i savršeno

    • Katinac каже:

      Да, Љиљана, у праву си. заборавила си сексуално васпитање, којим се у војвођанским школама већ експериментише, а ускоро ћу писати о томе! Поздрав!

  2. ljiljana каже:

    nisam zaboravila :)…seksualno u okviru zdravstvenog…srećni praznici !

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s